Heal the world!

Jag tycker att ni som verkligen har mycket pengar över, ska läsa det här:
Skänk till fattiga barn, eller till någon cancerfond. Skänk till något som gör nytta!
Själv skänkte jag en gång när jag fick mycket pengar över, och jag skänker alltid kläder när dom blir för små eller när jag tröttnar på dom.
Tänk - jag köper en tröja, använder den i några veckor (högst!), tröttnar, den ligger i skåpet och skräpar. vad gör jag?
a) Klipper i tröjan och gör någon tygpryl.
b) Skänker till fattiga barn.

Själv skulle jag aldrig välja alternativ a, om det fanns ett alternativ som b.
Så för mig blir svaret: B, såklart att små söta, solbruna barn i afrika ska få lite kläder till de kalla dagarna (och för att köra iväg dom perversa människorna).

Så klicka
här om du vill veta hur du kan hjälpa!
Att bli fadder är nästan bättre än att bara skänka. (Sådär 50/50)

 <---- Så fattiga, men så glada!

Jag har tänkt och tänkt över en sak. Hur kan fattiga barn vara så glada, och så nöjda med det dom får?
De har ett fåtal kläder, och vissa har bara några trasor som hänger över axlarna =/
Många har förlorat familje-medlemmar, och har inte råd att gå i skolan?
De kan inte läsa, de har inte tillgång till de flesta elektriska saker, och barnen förlorar också kompisar. Men ändå överlever de allt det, det enda dom har kvar är kärlek ;)
Egentligen är det ju inte bara barnen som man "borde" hjälpa mest. Jag tror inte att ett barn kan leva utan familjen. För att, 80% av barnen har förlorat någon familje-medlem pga. AIDS (kanske..), för lite mat dvs. fattigdom, eller sjukdomar.
Jag tycker att ett barn borde få växa upp tillsammans med föräldrarna, och inte ensam!

Hoppas att ni som läser det här, ÅTMINSTONE håller med!

Kommentarer
Postat av: Chic

Jo det är faktiskt hemskt, tyvärr är det alldeles för sällan man tänker på det när man själv sitter hemma i soffan med popcorn och klagar över hur långa reklampauserna har blivit nuförtiden - man borde göra en insats! Och inte minst jag...

Postat av: Tess Admin

Haha, aa såå sant! Jag borde också göra med fast när man får den där nya H&M katalogen är det svårt att spara pengarna =P

2006-05-08 @ 19:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback